9 July 2014 (11 Ramadhan) - Sedih..

Terasa macam sangat selfish nye nak sedih pasal perkara kecik ni when somewhere in the world ada orang yang mengalami nasib yang lebih sedih beribu kali sedih compared to me..

Tapi tetap sedih jugak..

Ah Wai was supposed to deliver the standalone cooker yesterday, right?
But when I called him, katanya tak sampai lagi...
Oh sangat frustrated nye..
Orang nak buat kuih rayeeeee.... *cry*

Aku siap (dengan penuh kesabarannye) cakap kat Ah Wai tu 'Haaa lagi postpone ke?? Hari Khamis atau Jumaat??' dengan gaya ala-ala sedih dan frust..
I added 'Ah Wai... mau raya woo... I nak buat kuih rayaaaa, I mau nangis woo sekarang'
I just can't imagine how I look while saying that but I said it..
Dengan harapan Ah Wai akan bersimpati...
Ah Wai replied 'Ye kakak, saya tau mau raya... I tolong sama you... Khamis atau Jumaat ok..I try ok'
Pasrah je aku pun menjawab 'OK'

Sambil menggoogle 'hak pengguna'...

Dulu pernah kena sekali, tengok statement bank ada monthly deduction 200++..
Patutla rasa macam short je duit aku.. rupanya ada deduction haram..
So aku pun korek punya korek.. rupanya gym yang deduct.. untuk gym membership..
Sedangkan aku takde pun register untuk join memane gym..

Yang Maybank pulak, since dah ada standing instruction, dorang tak boleh suka² hentikan transaction tu walaupun tuan punya akaun kata no permission was given for the deductions...
Menyusahkan kan kan??

So I tried to settle it nicely with the gym.. tapi dorang beria ia kata aku dah sign borang membership tu..
So aku pun report kat Tribunal Pengguna.. I had to lodge a police report..
Kene isi form.. then hantar satu copy kat gym tu... then kena bayar RM5 kot..
Lepas tu wait until the tribunal schedule a court hearing for you.. Masa tu dua-dua party kena ada untuk selesaikan issue tu..

Masa aku pergi tu macam² la masalah yang orang lain kemukakan.. susu baby expired lah.. MLM lah..
Yes, it's an open court.. satu session ada a few cases camtu..
So tunggu la judge tu panggil nama..

Bila turn aku, the gym's representative sangatla sombong nye..
OMG.. Malay lady..
Aku tak perlu cakap apa² pun.. The judge baca my police report.. and then dia cakap kat gym's rep tuh 'If she said that is not her signature on the form then it's not her signature lah'
Sempoi kan? I still remember it clearly because I was shocked at how easy it was..
Then the judge ordered them to pay back my money yang dorang dah deduct..
Padan muka mereka..

Anyway, back to Ah Wai dan dapur ku...
aku masih lagi boleh menunggu dengan penuh kesabaran sampai Khamis atau Jumaat nih..
Dengan harapan Ah Wai akan menepati janjinya so that aku boleh buat kuih dengan Qis this weekend... cewah. Bahasa. Menepati janjinya... *muntah*

In the mean time, pasrah je..

Not so XoXo

No comments: