4 July 2014 (6 Ramadhan) - Penantian itu satu penyeksaan...

UNtuk orang yang kurang sabar cam aku nih...

Remember the day when I bought the new standalone cooker?
Yeap that was in May...
A couple of weeks ago Qistina wanted to bake cookies...
So I said OK, let's test the new oven...
Luckily I decided to try to turn it on first before buta-buta je pergi beli barang...
That's when we found out that we got a gas oven instead of an electric oven!!
I was frustrated of course..
And pissed..

I remembered clearly the day we went to get the stove..
I asked the promoter over and over and over again if the oven was electric and he and my husband said yes..
SO ape lagi... Aku pun suruh Daddy tukar laaa!!
Aku dah bersemangat pergi survey semua sebelum beli...
Daddy yang beria nak beli stove Elba tu... tanpa kaji selidik about the product..

Kami pun pergi la kedai tu balik...
Coz Daddy dah call dah Ah Wai ni so he knew why we came to see him.. Dia cakap on the phone dia nak tengok dulu dapur tu.. + kena tambah RM800 untuk tukar standalone cooker with electric oven
Bila aku sampai kedai, dia cakap kalau dah pakai tak boleh tukar..
Aku pun naik angin la..
Aku cakap what do you mean dah pakai tak boleh tukar..
Aku beli dapur mesti la aku da pakai untuk memasak.. takkan nak simpan buat trophy kan?
Lepas tu aku suruh Daddy settle and aku terus keluar dari kedai tu..
Sebab aku tau perangai aku ni kalau da angin mana reti nak cakap bebaik dengan orang..
Kang tak pepasal je drama kat kedai letrik tuh..
So aku pun bawak bebudak gi Giant.. biar Daddy yang settle..

Ye la... salah aku, dah 2 bulan baru nak test oven...
Tapi as a promoter, he should know his product isnt it??
Kalau dia tau barang dia tak jadi la camni..
Haihh

Anyway masa tengah lepak dengan bebudak kat Giant, Daddy call kata Ah Wai dah agree nak tukar and we just have to add RM300 instead of RM800.
Fine. Entah ape yang Daddy ayat si Ah Wai ni...
Janji tukar..
Kalau tak sakit hati je aku tengok dapur gas tuh!

A couple of days after that Ah Wai call bagitau hari Khamis dia akan hantar dapur tu..
Which was supposed to be yesterday lah...
Tapi petang semalam pun nak harap kan aku call baru dia nak check barang dah sampai belum...
Tetengok barang belum sampai...
Dia cakap akan cuba lagi hari ni..
Tadi aku call katanya Selasa baru barang sampai..
FINE..

For those who know me, tau betapa susah nya aku nak menahan diri aku ni dari memaki hamun orang bila aku tak puas hati...
Nasib baik bulan puasa nih..
So yang aku boleh buat is bersabar dengan tabahnya sampai hari Selasa.

Fine. Aku lenjan la dulu dapur ni..
The delay is not my fault pun..
I have to cook!
Dah la frust tak dapat nak bake raya cookies this weekend..(semangat je)
Hmph.
Dia pun cakap 'Kakak, guna dulu dapur tu.. nanti cuci bagi bersih.. oven je jangan pakai'
Ha ye lah... tu pun nasib baik aku nak cuci tau!!!
Hampeh

Tengok la hari Selasa ni sampai tak dapurnye??

By the way, hari ni aku nak masak bubur pengat pisang..
Teringin plak nak makan..
korang buka ape?

Not so XoXo

No comments: