30 June 2014 (2 Ramadhan) - Cara solat terawih di rumah

Kalau korang ada anak kecik macam aku, confirm lah tak dapat nak buat Terawih kat surau/masjid..
Unless kalau anak korang jenis yang baik duduk diam kat sebelah...
Well, according to Daddy kalau dia bawak Qaiser pergi masjid elok je dia duduk diam ikut sembahyang kat sebelah...
Kalau solat fardhu boleh la kot..
Kalau terawih yang beberapa rakaat ni aku rasa lepas 4 rakaat je Qaiser akan mula bosan..
So memang la tak boleh bawak dia...
 
Aku pulak kalau nak terawih kat surau, confirm dia nak ikut..
Kalau dia ikut confirm aku tak boleh nak solat..
Sebab solat kat surau kena ikut imam nye..
Kalau imamnya laju, cepat la habis..
Dapat imamnya perlahan/baca surah yang panjang², lambat la habis kan?
 
Terasa rugi pulak kalau tak buat Terawih...
Bulan Ramadhan je la chance nak buat Terawih kan?
So buat la kat rumah...Lagipun untuk perempuan kan afdal solat di rumah...
 
Ni lah cara² terawih di rumah...
Semoga dapat membantu :)



* surah tu boleh baca surah yang kita hafal je.. tak semestinya ikut surah yang di papar kat dalam gambar...
 Kemudian ruku' dan sujud macam biasa..







 
Kalau ada yang salah tolong betulkan ye...
Sebab aku pun copy dari FB aje...
 
Selamat berpuasa!
 
XoXo
♥

No comments: