29 April 2014 - What sick people do at home..

Semalam MC duk rumah satu hari..
Pepagi dah gi klinik amik ubat..
Since air tengah takde, doc siap cakap 'Kalau nak pakai toilet klinik saya charge RM2.50'Hampeh nye doc..

Anyway, biasalah bila duduk kat rumah sekejap je dah petang..
Nak kata aku layan tidur tak ade lah sangat pun..
Menjahit ni pun dah pukul 5 petang baru aku start on mesen jahit antik aku tuh..
So ape je yang aku buat kat rumah?
Hmm entah..

Aku masak bubur je semalam.. Dah tu je yang doc kata boleh makan..
Sudah nye Qaiser sorang yang keje kan bubur aku tuh..
Sedappp maa kate dia.. :P

* * *

Aku start potong kain untuk quilt ni since last 2 weeks..
Pastu aku jahit slow - slow..
Ikut mood..

Semalam aku dah siap sandwich and pin kan so aku cuma jahit quilt kan aje..
And aku tak rasa macam nak bind so aku cheat sikit..
Aku just lipat kan ke dalam, both atas and bawah, pastu jahit je atas.. topstitch kot dorang panggil..
Dah siap..
Something different tuk meja makan..
Should have made it a bit bigger though..

Maybe next time..



XoXo

No comments: