Part 7/∞ : Tak sempurna hidup kalau...

Alkisahnye aku mula menjinakkan diri dengan rokok masa aku 16 going to 17 years old.
What triggered it?
Kengkawan aku tak ajar...
Ex-bf aku waktu tu pun tak bagi...
Entah la? Cool ke maybe?
Or was it just an act of rebellion...
Aku dah tak ingat!

First time aku smoke, aku dapat rokok tu dari ex-bf adik aku.
Pastu gatal gi lit dalam toilet...
Tak rasa ape pun..
Cam natural je, takde nak batuk² ke ape...

Lepas tu aku belajar beli² sendiri.
Aku beli Gudang Garam!
Haha believe it.
Sebab rokok tu je yang murah...
Masa tu kan sekolah lagi.
Time asal arwah acik aku pun isap gudang garam so asal parents aku tanye je aku cakap 'Tak tau, Cik Katik kot?'

Then, upgrade ke Sampoerna...
Hijau OK... cool, halus and manis... :D
Oleh kerana aku smoking secara haram, so aku selalu smoke kat tepi tingkap dalam bilik bila parents aku da tido...
Pastu puntung rokok tu aku buang dalam botol tauchu.
Sebabnye kalau aku buang kat luar tingkap nanti jatuh ke laman...
Ibu pulak hari² sapu lawn tuh... so confirm akan kantoi....

Nak dijadikan cerita, satu hari tuh aku kelam kabut nak keluar...
So aku letak je botol tuh bawah bantal, dengan keadaan bilik yang bersepah...
Pastu aku pun keluar...

Japgi biler aku balik, parents aku relax je tengok tv kat bawah...
Bila aku naik kat bilik aku tengok bilik aku da kemas...
Bersih!
Dalam hati aku nih 'alahai... kantoi sudahhhh,'
Jap lagi abah aku ketuk pintu bilik...
'Kak.. Oo kak,'
Aku pun bukak la pintu...
Redha je la nak kene marah ke ape...
Abah: Kak isap rokok ye?
Aku sengih je... mintak simpati...
Abah: Kenape kakak buang dalam botol? Lenkali pakai ashray ni ye? (Sambil bagi sebijik ashray kat aku)
Lepas tu aku terbodoh jap dalam bilik...
Tersengih...
;P

Since incident tuh ibu selalu ejek² aku...
'Kak, tak sempurna idup takde Sampoerna!'

Bagi parents aku, it's OK to smoke... just don't do drugs...
Maybe dorang allow and let me smoke depan² dari aku buat benda² tapape belakang²
Kan?

;P
I have quit now friends...!
:)
Better late than never kan?

-Out-
for now

No comments: