October 8, 2011 - Keadilanku yang Berseri...

Maksud nama Qistina Nadhierah...
Actually nama anak aku dua² ada Nik... tapi aku tak suka... so most of the time I would just omit that...
Kalau orang tanye name anak, aku akan cakap Qistina Nadhierah dengan Qaiser Nasr je...
Nik dengan Bakti tu aku tak mention.
Malas.

Anyway entry nih aku nak citer pasal anak dara aku, Qis...
Dia memang sorang yang ceria gila!
Berseri² macam nama dia gak...
And adil...
Camne dia sayang aku, camtu la dia sayang ayah dia (even though I know she loves me more! ;P)
Camne dia treat kawan² dia, sama rata...
Adil, like her name...

Tapi, kekadang aku kesian kat dia...
Sebab kalau aku marah dia kekadang sampai terover!
Walaupun jarang² tapi everytime aku ter-over(macam cubit ke or slap her) aku akan beristighfar pastu vow that I will never do that again!
Then I would tell her I am sorry...
Macam hari tu.
Padahal bukan la sebab ape pun.. kecik je hal nye...
Tapi aku terlampau geram sangat sampai aku cubit² and slap dia...(I feel terrible every time I type this)
Pastu suruh dier duk dalam bilik air...
Masa dia kecik memang aku suruh dia duk dalam bilik air je...
Takkan pukul or rotan coz that is just not the way to teach kan?
Bila da tuwe nih lain macam lak barannye...
Anyway, pastu aku macam tersedar pastu terus hug dia and cakap
I'm sorry...
I'll never do that again...
Next time you tell me that it's not good to be angry like that OK?
Dalam tersesak² tu dia still boleh angguk and cakap OK mami...
Haiihhh

And after that, I never scold her like crazy again...
beristighfar aku bebanyak ok...
Cam orang hilang akal nak marah anak sampai gitu...
She's just 7!

Pastu Qis takde la nakal mane pun...
Bukan puji anak sendiri... tapi dia since kecik memang budak baik...
Kalau gi mane pun ikut je cakap aku...
Kalau aku cakap duduk diam, dia duduk diam, walaupun bebudak lain da berlari² sana sini...
If she wants something and I said No, dia takkan throw tantrum, hentak² kaki tangan, golek² kat shopping mall tuh...
She would just kept quiet pastu dalam diam tu meleleh je air mata dia...
Camtu...

I'm so blessed to have her kan?
Now I have to teach her the right way...
Haihh

Sayang Qistina!


Her birthday is 5 days after mine...
That makes her a Leo too!
And aku tak nak dia berperangai cam aku!
Bad leoooOOoo!
Seram ok...
Oleh sebab itu(skema gler) aku kene berubah jadi yang lebih baik untuk dia...
I pray that her life will be much² than mine...
And I'll make sure that she will have a better life than mine...
InsyaAllah!


Ni masa sambutan hari raya kat sekolah dia hari tu...
Cikgu dia mekap mak aaiihhh teball!!
Qis suka menari...
So kalau kat sekolah ade ape event pun cikgu akan panggil dia dance...
Kekadang kat rumah pun tetibe je dier akan berjoget², goyang bontot ke ape...
That's just how she makes me laugh sometimes...
:D


Qis paling boleh di harap kalau suruh jaga adik...
Kadang dia lagi ingat pukul berapa adik dia susu dari Daddy...
Sayang betul dia dengan Qaiser!
Walaupun gap 7 tahun!
Cuma ada certain² benda yang aku still tak galakkan dia buat...
Macam carry Qaiser tinggi²...
Or nak suap makan ke...
But I have a strong feeling that she will be the one who takes care of him when they're older...

Ya Allah,
Lindungilah permata ku ini dari musibah dunia...
Sesungguhnya hanya kepada Mu tempat aku berserah...
Amin~!


Sayang bubu mama sorang nih!

XoXO

1 comment:

Fara said...

ahh mommy and daughter same month, same lah.. me and syamie also. mmg die byk ikut perangai maknye pun. yg plg tersentuh bile maknye sakit, die yg nangis lelebih. selalu doakan yg terbaik utk anak, insyallah sejuk perut kite mengandungkan diorang ;) tp syamie kalau mamanye marah, die yg hug maknye, tak mau bg mamanye marah lelebih. pastu mamanye bagi silent treament kejap. biar die fikir huhu