October 4, 2011 - This is NOT a good week...!

** thanks Google!

Aku sangat sangat sangattt stress giler sekarang nih!
Stress yang terlampau sampai walaupun benda kecik je pun aku da sampai tahap bleh makan orang!
1st aku tengah berperang dengan banjengDaddy sebab da berani angkat tangan semata-mata dengarkan cakap orang.

Nasib baik aku nih bukan jenis macam Lisa Surihani dalam Lagenda Budak Setan tuh...
Yang duk je atas lantai tu meraung while si Que Haidar duk belasah² dia...
Memang aku gerammm je tengok scene tuh!
Mase aku berperang dengan banjengDaddy, aku tendang² dier balik!
Tapi oleh kerana tak cukup power memandang kan saiz aku yang kecik nih so aku baling segala benda yang boleh aku capai kat dia...
Itu pun sakit jugak la kepale aku nih dengan lebam² skit kat sana sini...
Tapi nasib baik aku nih kulit gelap cam kunta kinte tuh so takde la nak obvious sangat lebamnye...

Aku tak sedih.. aku hangin!
Sebab ko lagi nak dengar cakap orang dari cakap aku nih...
Yang bersusah senang dengan ko...
Makanya aku lagi rela hidup dalam mode 'janda' sampai aku bebetul jadi janda!
Pergi la mampos!

Bile aku gi klinik semalam aku tanya Doc B feveret aku tuh, ade tak ubat lebam and bengkak?
Doc B tak cakap banyak, terus tanya 'who did this?'
Memandangkan Qis ade dengan aku time tu terpakse aku jeling kan aje kat dier...
Doktor tuh pun paham...
Dapat la aku MC 2 hari...
Yippeee!
Tapi siyes ubat Xanapam yang dier bagi tuk aku relax tuh sangat berkesan...
Camtu jugak dengan pain killer yg dier bagi kat aku tuh... Sorry bukan Ponstan ye..
Doc B tanyer aku 'do you think it will happen again?'
Aku cakap ' this is the first time, hopefully takde la lagi...'
Tapi doc B cakap ' ye laa... coz he has opened the key kan?'
So true!
Jantan dayus memang camtu...
Banjeng! (babi + Anjeng)
Kalau da sekali mesti nak lagi...
Lepas ni kalau ko letak tangan kat aku, I SWEAR I WILL KILL U!
Kalau bapak aku tak halang aku hari tu da pecah kepala dier kene hentak dengan batu lesung aku ingat...
BODOH!

Anyway for the first time, I told his sister...
Biar dorang tau adik dier yang sorang nih da giler!
Tak pernah aku bukak mulut seklai pun dengan family dier...
Kali nih biar dorang tau!

So sekarang ape pun yang aku buat aku buat sendiri...
Memang tak harapkan dier...

So tadi Hong Leong Bank Bandar Baru Ampang call aku...
Dorang kate surat untuk EPF tuh dah ready, boleh collect kat sana.
Aku siap reconfirm lagi, betul ke bandar baru ampang??
Sebab mase aku apply tuh aku cakap aku nak collect kat Shamelin...
Cina tuh kate 'Ye BBA punye branch,'

So aku pun pegila...
Dengan nak hantar Qis gi sekolah... Qaiser pun da tertido dalam keter...
Nasib baik bapak aku rajin nak teman...
Tolong tengok Qaiser.
Sampai bank je hujan lebat giler!
Macam nak terbang payung aku!
Sekali pompuan tuh relax je kate 'eh saye tak call ni... yang jawab phone tu pegi lunch pulak... takde la surat tuh kat I,'
Sambil belek² kertas dalam file bodoh dier tuh...
Pastu dier check application aku... dier kate 'kat sini kate nak collect kat CAC'
Haaa pas dier cakap memang aku hangin la...
Aku yang buat application tuh aku tau la!!
Dah tu yang kengkorang suruh aku collect kat BBA nye branch tuh pasal ape?
Haram jadah...
Zaman moden pun korang buat keje macam kerbau!
Memang kene la dengan aku...

Bodoh cibai!
Menyusahkan orang!

Sial je minggu aku nih...
Dugaan kan?
Dia kata aku boleh hadap dugaan yang Dia bagi ni... Tu sebab Dia bagi kat aku...
Okeh aku terima...
Aku tau ade hikmah disebaliknye.
Aku tunggu je.

Okeh da sudah la meroyan...
Penuh da kertas essay kalau aku tulis nih!
Aku nak pi call HLB tuh tanyer pe citer mak enon plak dier nak bagi kat aku...
Kejap lagi ade orang akan kena maki dengan aku...

XoXo

6 comments:

Fara said...

aiyakkk!!! ape kes ni babe sampai lebam? dah sampai naik tangan pulak ni, i pun naik takut. :( so sorry for you. harap you tabah, sabar dan semua akan kembali OK. be strong ya :) *hugs*

Hanie Ly said...

yeaa beb... harap everything will be good... if possible without him! ;P thanks..

illafira said...

sabar eh.. hahaha sabar lagi... hope ni first n last la dia wat cam tu kat ko.. nape dia marah sgt kat ko tue.. ada org buat cite ker

Hanie Ly said...

ha'ah budak bangang buat citer bodo kat dier... geram je aku!!

mama iris said...

Honestly,I can't tolerate if a chicken put his hand to lady..tp ya lahhh...nak buat mcm mana...bad or good,syurga di bawah tapak kaki suami kan...I hope u doa bnyk2 supaya benda2 ni tak jadi lg..tak adil utk u and it's not a good things for ur both kids.be strong hanie....:-)

Hanie Ly said...

100% setuju! thanks nurul! :)