October 10, 2011 - Orang lain yang pindah, rumah aku yang semak!

Petang semalam kawan Daddy dari blok sebelah call,
Suruh Daddy tengok kalau² ade barang dier yang Daddy nak amik sebab dia nak pindah rumah...
So kitorang pun pergi la...
Mane nak tau dia nak bagi semua perabot dia yang tinggal dalam umah tuh!
Ade la set bilik tido budak...
Memang rezeki Qis la.. sebab anak dia pun pompuan...
Set bilik tido kayu...
rak buku yang besar tuh... aku try tolak...skit pun tak bergerak!
(rezeki aku sebab aku memang da lame nak beli rak buku camtuh tapi tak nyempat² nak pegi carik...)
Pastu 2-3 pieces lagi wood furniture...

Berat dier tak yah la cakap...
Camne hazab nak angkut turun dari umah dier, pastu turun lagi ke rumah aku kat block sebelah ni Daddy je la yang tau...
Nasib baik ade 2-3 orang kawan dier yg roger² je dorang boleh sampai...
Kalau tak nganga laa...

Tapi aku dapat tau yang the reason dia nak pindah rumah tuh is a bit sad...
Baru duk sebulan...
Sian kat anak dia...
Baru darjah 2...
Tapi tak perlu lah aku nak citer kesedihan orang len kat sini...
Tak tau la pulak aku ape hukumnye tuh...
So baik jangan...
But for that reason aku hulur la gak skit tuk barang² nih...
Kat junk sale pun tak dapat okeh furniture banyak cam nih dengan duit yang aku hulur kat dier tuh...
Baik nyer hati manusia nak bagi kat orang gitu je barang² dia nih...
Memang rezeki kitorang...
Pape pun aku doakan yang terbaik tuk dorang...
And satu lagi contoh untuk Daddy hargai ape yang dia ada depan mata dia...
(Ops da melencong plak)

Anyway ni la dier bebarang tuh...
~ Almari baju... yeay! I have more space for my clothes!~

~ kepala katil... dengan hanger² skali dier bagi... hanger overload dah umah aku... serious! ~

~ dressing table... dengan Qis's wardrobe ~

~ lagi pieces of the bed... dengan some plastic pop up playhouse... ~

~ Pieces of Qis's bed frame dengan pieces of book rack ~

More pieces of Qis's bed frame and dressing table ~

Sudahnye rumah aku macam kapal karam...
Tu I leave it to daddy to clear!
Aku penat! Sok nak keje...
Jawabnye semalam da takde energy nak amik photo baju pe aku nak pakai this week... (cam la korang kesah ek? ;P)
Esok la ye... (statement nih untuk yang peduli aje... :) )

Tapi biar lah satu rumah macam kapal karam ke ape yang penting hall tuk Qaiser main clean and clear...
Da la dia meragam skit hari ni...
Coz no one paid attention to him...
Sumer sebok ngemas...


So tenkiu ye kawan...
Semoga nasib yang baik menyebelahi you and family lepas ni...
InsyaAllah!!~

XoXo

1 comment:

IxoR@ said...

rezeki...

masih baik lagi perabot tu....

pelan2 kemas yeah... jgn pening!

:D