March 14, 2011 - Cari - cari tak jumpe...!

Mood yang hilang tu entah dah gi mane...
Kalau layan kemalasan ni langsung bersawang blog...
Twitter lagi tak yah cakap...
Nak login pun malas!
Kalau masuk facebook duk layan game je isi masa lapang yang banyak giler nih...!

Hari Sabtu baru ni aku gi berurut!
Traditional massage ye...
Aku memang tak reti nak gi spa² bagai!
Muke aku ni facial memang langsung tak pernah!
Sebab aku tak reti.

Gi berurut ni pun pasal dalam pantang hari tu sme aku langgar...
Orang relax ko pi buat keje berat²...
Pastu rasa badan tak best.
Dalam pantang tu ada lah urut tapi acik tu sengkak aku tak tahan...
Bukan sebab ape, sebab kuku dia tajam!
Pastu mahal la... sehari RM100! tak termasuk ubat okeh!
So aku pun bergigihla cari acik yang urut aku masa bersalin kan Qistina 7 tahun lepas...
Google nye google, Alhamdulillah jumpa...
Dunia dah maju kan?
;P
Acik ni urut memang best!
Kalau dia bengkung tu kemas giler!
Tu yang da 7 tahun pun aku tak bleh lupa...
So aku gi urut sengkak dengan dia balik baru badan rasa tiptop! ;P
Kalau nak try call ler Makcik Saniah ni duk kat Kg Pandan, No 0392818564
Takde ler dier suruh aku letak no dier kat sini...
Saje nak share... Bende baik pe salahnye share kan? ;P

Panjang plak citer pasal ngurut...
Aku nak citer pasal Qaiser sbenanye...



He is 2 months old today!
Kalau tido tu, siang tido memang tak lame... sejam, paling lame pun 2 jam...
Tapi memang aku tak bagi sangat dia tido siang... so that malam dia senang tido...
Kalau malam tido dalam kul 12 ke 1.30 tu sampai la subuh...
Kalau aku tak kejut dia bagi susu, dia tak bangun sampai siang.
One thing yang aku perasan, asal azan je confirm dia bangun!
Gaknye sebab tanam uri dia kat masjid? I dunno...
Hm.

Pastu dah kenal orang...
Kalau dengar suara or nampak aku, memang mengada nak suruh angkat...
Dengan atuk dia pun camtu... atuk dia rajin angkat! ;P
Kalau dengan aku memang aku biar je le dia buat bising...
Unless kalau dia nangis betul baru aku angkat...
So far kalau dia nangis pun sebab nak susu or sakit perut or nak tidur...
Kalau tak de hal, dia senyap je...
Good boy!
(puji anak sendiri ler takkan nak puji anak orang kan... ;P sebenarnye takut je nak membesarkan anak lelaki nih... tak tau lagi 2-3 tahun perangainye camne... Qistina tu Alhamdulillah senang nak bentuk...! )

Qaiser suke relax atas aku sambil tengok tv...
Memang dia senyap je kalau landing atas perut aku...
Kalau terbalik kan dia tido atas orang, aku ke daddy ke, memang dia lena habis...!
Manje la tuh... tido nak peluk orang...! ;P Letih...
Tengkuk dah kuat... Alhamdulillah...
Kalau kita pusingkan dia memang syokla dia angkat kepalaaaa je...!

Saje je aku citer pasal Qaiser masuk 2 bulan kat sini...
So that esok² aku sendiri boleh baca balik perkembangan anak sendiri...
Kalau dedulu tuh rajin gak la tulis diary... Skank tak koser.
Taip je senang...!



Qis pulak gigi ketiga baru tanggal...
Dia goyang² sendiri... dia tanggal kan pun sendiri...
Memang dasyat ar anak aku sorang neh...
aku dulu kalau nak tanggal gigi siap kene pujuk baru bagi arwah atuk cabutkan!
Dia ni buat sendiri jek... aku tengok pun seram!
:S

Cukup la citer pasal anak²...
At the moment I'm trying to enjoy being a fulltime housewife...
Belum ada rezeki...
When your job is your pride, you get kinda lost without it...!
Maybe that's where my mood went!
Tapi Daddy suka aku duk rumah jaga anak²...
At least sampai Qaiser besar sikit!
Tak sampai hati nak hantar orang jaga...
Kalau mintak atuk nenek jaga kank di kata kita buat dorang cam orang gaji pulak kan!
I'm in the middle of a project anyway... harap² menjadi! :P

I'll update about it later!


~ My strength ~

7 comments:

mama iris said...

cpt gak dia leh meniarap ehh..khayra dulu 6 bulan setengah..huhuhu

maya amir said...

maybe leh try keje dari umah:) dpt tgk anak membesar dpn mata adalah sgt best kan..

Hanie Ly said...

nurul: dia lum leh pusing sendiri... cuma da boleh angkat kepala... ;P

maya: nak cuba jugak... tapi tak tau nak buat ape lagi... ;P

J.M.R said...

uish..gigi depan tertanggal??..hehheh

Hanie Ly said...

correction... ditanggalkan! hahaha

Jun said...

hanie..u dh abis pantang? k u pantang 100 ari? ekekeke...wah, kalau tgk anak org, cpt j nampak besar..sendiri jaga dok fikir..cepatlah besar..heheh. dh jd fulltime @ home? x p2...njoy every moment eh!

Hanie Ly said...

dah habis dah... takde le pantang 100 hari! 44 hari pun seksa woo.. ;P haihh tgh cube nak enjoy every moment ni... klu keje nak duk umah...dah duk umah nak keje pulak... camne? :P