March 1, 2011 - Keter baru...!

Lip lap lip lap dah masuk bulan 3 eh??
Giler cepat!
Rasa cam baru je semalam aku tengok bunga api tahun baru kat tepi high way!

Anyway, gempak je title tu kan?
Ar...tapi bukan aku la yang dapat keter baru...
Kalau aku dapat keter baru sebulan aku tak hapdet blog!
Confirm busy melenjan keter baru hari²! ;P

Tadi Daddy cuti... tetibe ajak aku gi jalan...!
Jawabnye ade ler tuh...
Rupenye dia nak beli stroller untuk Qaiser...

Actually Qistina punya elok lagi sebab jarang pakai...
Tapi ngam² sebelum aku dapat tau yang aku pregnant kan Qaiser, aku sedekahkan kat orang... (Habih dah 7 tahun tersadai... baik sedekah kan kat orang kan?)
Termasuk la Play-Pen, Walker etc etc...
So maknanya semua la kena beli baru...
Kalau aku orang kaye selamber je aku beli sme skali gus!
Tapi aku bukan ler orang kaye jadi beli la satu² mengikut keperluan...

Lepas beli stroller tu terus je pergi rasmikan!
Gi makan je pun nak bukak stroller...
Qaiser pun elok je duk diam dalam tu...
Tapi, motif tido dalam stroller pun nak tido melungkup dik?
:S


And I can tell that Daddy is so proud to have a son...!
Sebab nya, kali ni kalau beli barang dia tak berkira...
Mesti nak cari yang elok... Mahal pun takpe!

Ikut you lah Daddy, janji kena adil yea...
Because Qistina is a big girl now... And she can understand things...
And I don't want her to grow up like me...
Listening to negative words like 'pilih kasih' and 'berat sebelah' etc etc...
Effect nya terbawak sampai ke besar!
But that's a completely different story.

Anyway, ni la rupa Qaiser tido kalau Daddy yang jaga...
~ tak cukup bantal! ~

10 comments:

Bro Fit said...

wahh bertuah qaiser dapat stroller baru..cutenya tengok dia tido..teringat anak buah kat kampung..

erm akak membesar dalam keadaan pilih kasih ke?? sabar je la.. yang penting jadilah yang terbaik dalam hidup ni..tak perlu ingat cerita lama..chill! :)

- Fitrihadi.com -

Hanie Ly said...

arr tingat ank buah kat kg ke...sile la blk kg ye... ;P

Citer lame tu jadikan pengajaran je dik... biar tak berulang kat anak²! ;P

nurulhudaresad said...

maybe papa dia eksaited sgt..tp bagus la ingatkan dia..lagi2 Qis tu perempuan...hati dia mcm kita gak sensitif....kene terangkan kat dia..masa dia kecik pon dia dpt benda2 baru mcm tu gak....

Hanie Ly said...

itu ler pasal... excited melampau..! ;P tapi takpe.. mama dier ade... ;P Qis tak jeles ke ape... dia lagi suka kite beli barang tuk adik dia... ye ler.. dia mana tau mahal ke murah ke kan... janji ade something tuk dier gak... ;P

IxoR@ said...

Daddy Qaiser belikan keter baru... boleh da jalan2 selalu ya...

;)

Hanie Ly said...

hahah yeees hari ni nak test tengok mama ade skill nak bawak baby kuar lagi tak? :P

J.M.R said...

Cutenyer Qaiser..dan best dpt keter baru..hehehe

Hanie Ly said...

tenkiu... dier tak suke la keter baru dier... tsk tsk... ;P

Fara said...

penoh nye bantal! hehe..

Hanie Ly said...

hehehe tak cukup bantal...! ;P