Feb 15, 2011 - Oh bintang... hati...

Hari ni kan Public Holiday...
So both Daddy and Qis are at home!
I always cherish moments like this!
Kalau tak Daddy gi keje, Qis gi sekolah...
Aku dengan Qaiser duk umah, tatau nak buat ape...
Nak ajak Qaiser main sep sep tom tom, dia tak reti... ;P

Today Qis ask me to show her how to make little stars...
Ala... mase zaman kite sekolah² dulu kan selalu buat bintang² kecik and letak dalam botol...
Ha bintang tu lah!
Teringat zaman aku budak² dulu...
Aku memang tak rajin la buat mende² ni...
Tapi sekarang ni bile da tuwe besar, cam syok pulak layan buat bende ni...

Keje Qis ialah memotong colored paper panjang²...
Keje aku buat bintang banyak² sampai leka! ;P
Dari malam tadi dia duk bising ajak buat bintang, tu pasal la celik mata je dia suruh aku buat bintang.
Aku dah mandi (terpaksa... Qaiser pagi² dah bagi aku hadiah), dia kopet, cam biase!



On another story, malam tadi patutnya Daddy jaga Qaiser and bagi aku chance untuk tido...
Tapi bila time tukar shift tu aku macam tak sampai hati nak kejut daddy...
So aku pun bersengkang mata jaga budak kecik tu...
Agaknya sebab dia baru masuk sebulan semalam, dia susah sikit nak tidur...
Sampai habis battery aku tunggu dia tido.
So hari ni aku pun kengkononnye merajuk la dengan Daddy sebab tak bangun jaga Qaiser...(walaupun padahal aku yang tak kejutkan dia)
Ala sekali sekala nak mengada² sempena Valentine's Day yang kitorang memang tak sambut...
Hasilnya, Daddy belikan aku bukan 1, bukan 2 tapi 3 cekelat!
Hehe walaupun cekelat biase² je...
But that's Daddy, he's romantic that way...
Pantang ke tak pantang ke, dah ku bedal cekelat² itu... ;P

Ai ko neh gambar cekelat pun nak tunjuk??
Hahah saje nak bagi meriahkan entry gedik neh... tak bleh?? Skehati aku ler...!
;P
~ Qis tak bleh usik! Neh MAMI PUNYEERRR!! ;P ~

And this is the 1 month old baby boy and mama...
Makan tanak pantang, ikat rambut je cam orang dalam pantang!
Poyos! ;P


OK, sila muntahkan entry gedik ni sekarang!

8 comments:

IxoR@ said...

tak gedik la...

suka baca... macam2 ragam ada...

;D

Hanie Ly said...

hihi mcm² ragam... tu baru anak 2! ;P

Fit said...

perghh famous amos yang tak tahan tu.. sedapnya hehehe

Hanie Ly said...

Nak yg fresh baked...! ngehehe dibagi lengan nak peha ek... ;P

Fara said...

hehe.. org skrg ni kalau lepas deliver, mmg ngelat pantang! kalu ade mak dah tentu kene bebel pok pek je

Hanie Ly said...

ngehehe sbb mak takde la fara... tapi mmg la, anak no 2 ni nak pantang tu mmg rasa malas sesangat! jgn sok da tuwe baru terase sengal badan sme baru padan muke...! ;P

nurulhudaresad said...

alamak yang...bile u tukar layout nih?sowi2 ketinggalan...but cun ok layout nih...hehhe....bintang2 tu ada ex ofismate dulu suke buat....letak dlm vase bulat...jadi decoration atas meja.....hehehe...comelest....

Hanie Ly said...

terserlah takde keje lain nak buat kan? tu yg tuka² layout bagai... ;P
smentara ada masa duk umah ni, layan je le si kecik tu nak buat bintang ke ape... sok dah keje, jgn harap... hehe