Feb 12, 2011 - Jerman ka mana ka??

Hari ke 29.
Bila orang tanya nama adik ape, Qis akan jawab Nik Qaiser Nasr Bakti.
Reaksi pertama orang, Uiihh panjangnye namee....
Ye, memang panjang pun...
Asalnye aku tak nak letak Nik dan Bakti, tapi atuk nye suruh letak jugak.
Alahai.
Kalau tak letak kang kecik ati orang tuwe tu kan...

Reaksi kedua, Qaiser tuh yang mahal tuh...
Uihhh cam nama Romania! Yang kata cam nama Jerman pun ade!
Chop choppp!!
Kalau takde makna aku tak bagi anak aku nama tu OK...
Kang esok kat akhirat tak terpanggil nama dia (orang kate)

Bila aku google nama-nama bayi lelaki islam, Qaiser maksudnya Raja.
Tadi terdetik aku nak google the origin of Qaiser tadi,
ye la dah orang sebok² kate asalnye dari Jerman lah...Romania lah...
Hah takde maknanye hokeh!

Yang aku paling suka, yang ni:
Allbabynames: Siap ada Expression: People with the name Qaiser value community and balance, and are dependable and considerate. They often tend to gravitate to occupations where they can act as peacemakers or negotiators, or fulfill these roles among their friends and family. They tend to be conventional, responsible, family-oriented, warm and affectionate. They sometimes worry obsessively about those they care for. They work for harmony and balance in their lives, and respond positively to beautiful things.

Yang kelakar yang ni:
all-babynames: Origin/ Nationality: Africa
Africa katenye kau!

Yang aku tau 90% kata asalnye Qaiser ialah nama Muslim yang bermaksud Raja.
Ade makne kan?
Janji ada makna!
;P
Nasr tu memang kalau ko google ko akan jumpe maksud dia, Yang menolong dan membela...
So tak yah la nak kata Qaiser tu asalnye dari Pakistan ke, Jerman ke, Romania ke hape...
TAK ADO MAKNENYE (takde maksudnye... bak kate Qis)

Qaiser pun kate... TAKDE MAKNENYE GERMAN!!!

~ Adik dah 30 hari cam muke mama... I laikkeee~~!! ~ ;P

2 comments:

IxoR@ said...

eh baby kenyit mata ko...

hahahhaha... hai hensem!

:D

Hanie Ly said...

ehhehe kekecik dah pandai neh... adoi... ;P