Jan 3, 2011 - I pray as the clock is ticking...!

On new year's eve, we watched the fireworks from AKLEH...
Janji nampak... ;P
Malas je nak gi Dataran Merdeka or anywhere else...
Confirm ramai orang!
Aku dah tak larat nak berasak dengan orang!
Besides we leave the house at around 11:30PM.

I was contemplating whether to put or not this ugly photo of me with my big tummy...
But in the end I decided to upload it… Buat kenangan…
Why not eyh?


~ AKLEH ~


~ Blue is sooo not the color for a pregnant woman! ~


~ Qis and daddy ~


~ She’s been asking for this since the day we went to I-City… Last² beli kat Kg Bharu jek… janji dia diam… Hari ni bende tu dah tersadai kat atas kerusi ~

Anyway, my pregnancy dah masuk minggu ke 37…
Kalau ikut full cycle of pregnancy, ada 3 minggu lagi to go!
Dalam 21 hari lagi…
The baby is still kicking… Syukur Alhamdulillah~!
And bag untuk gi hospital dah siap packed!
Thanks to Maksu’s guidance sebab aku dah lupa ape yang perlu di bawak…
Cuma minyak panas untuk aku je aku tak masukkan lagi dalam beg…
Tunggu bila nak gi hospital nanti (kalau ingat)...



Takut? Oh yes… very much!
Orang kata setiap kelahiran tu pengalamannya berbeza… SO yes! Aku sangat takut!
Sebab masa Qis dulu aku tak rasa sakit langsung, dari mula sampai la habis jahit.
Sakit dalam pantang je… standard.

Takut if anything is wrong with the baby’s health… or mine!
Aku serahkan pada Yg Maha Esa… Doa aku hari² semoga baby ni sihat walafiat!
Perasaan takut yang ni masa mengandungkan Qis pun aku rasa…!

Takut pada macam² kemungkinan lah!
Gara² baca blog² pengalaman bersalin ibu² yang lain!
Made me realize how easy it was for me to deliver Qis back then.
Syukur Alhamdulillah!

Yang pastinya hari tu akan tiba where I have to face my fears and deliver this baby into this world!
Doa aku agar Dia permudahkan segala urusanku…
Forgive me dear Daddy if I have done so many mistakes in my life that has hurt you…
Forgive me dear family if I have hurt you in any way that I may or may not intended to…
And forgive mama dearest Qistina if I have failed in any way to be a good mom for you…
As I am not perfect!
Amin~!
I love you all!


Kalau sempat I'll update my status in FB, Twitter or here before I check in!
Doakan semua selamat untuk aku dan baby!! :D

Macam nak bersalin esok je kan?
But then, who knows~ ;P

Nite nite... Qis's first day at school tomorrow.
And none of us is asleep yet! :S

5 comments:

nurulhudaresad said...

semogs semuanya selamat dear...
tak sbr tgk adik Qis neh...

Iz said...

I langsung tak tengok bunga api. Tengok tv je hehe. Dulu masa duduk USJ, boleh tengok dari tingkap je, nampak Bandar Sunway.

Hanie Ly said...

Nurul: Insyaallah... amin~~! seram... ;P tnx nurul!

Iz: Sungguh tak kuasa kan nak berimpit... i pun sbbkan budak kecik ni sebok nak tgk bunge api... klu tak tepi highway pun tadek la... ;P tv lagi clear~~!

AkuBiomed said...

Oh 1st baby caesarean kenapa yek lemasker.

1st child pun caesarean sebab baby sudah berak dalam perut tapi yang lain semuanya deliver secara normal

Hanie Ly said...

Biomed: 1st baby normal! tapi Epidural Over dosed... tu yg tak rase pape sampai naik ke ward... ;P