Dec 14, 2010 - And it was swell!

I had a very disturbing dream last night.
Or was it this morning?
Kejut Daddy gi keje kul 7AM then sambung tido after he said he didn't want breakfast today...
Kul 9AM baru bangun balik.
Yaddi yaddi yadda.
Anyway, nightmare tu buat mood aku tak berapa nak ade bila aku bangun tido.
Tapi mimpi tu mainan tido kan?
And I think preggy women tend to have weird dreams due to the hormonal changes.

But I am a mama with a mission today!
Kejut Qis at 11AM (Budak kecik ni tido around 5AM and bgn around 5PM kalau tak di kejutkan! Mementang cuti sekolah...)
And pergi beli buku tulis since semalam tak jadi sebab aku tak sampai hati nak kejut dia bangun awal.

Nasib baik kitorang awal 5 minit sebab pas tu ramai pulak orang yang datang nak beli buku.
Dapat special treatment skit.
Adik tu go through satu² untuk pastikan buku semua cukup and kiraan tak salah.
Keje aku cuma duduk and observe aje.

And I am impressed OK.
Bebudak sekarang sangat beruntung!
Darjah satu dah belajar Bahasa Arab (Aku dulu mane ade. Pandai baca Jawi ni ha pun da cukup bagus).
Dah kene pakai pensel khas untuk tulisan khat.
Buku tulis siap ada nombor supaya senang nak beli.
Tak de lagi 'kak, nak buku single line satu!' or 'kak, nak buku petak kecik satuuu!'
Sekarang sebut je buku nombor berape. Kat depan buku dah siap tulis nombor.
Buku rampaian pun macam buku latihan. Kulit nipis.
Zaman aku dulu mana ada mende² ni sumer.
Lepas tu buku teks semua dah subsidi.
Kalau zaman aku dulu, mak bapak gaji RM2000 ke atas kene beli buku teks sendiri.
So dari aku darjah 1 sampai tingkatan 5 mak bapak aku duk beli buku teks.
Tahun depan adik aku pulak boleh pakai.
Syukur Alhamdulillah jugak buku teks subsidi!
SAVE BUDGET and MASA mak bapak!
Automatik semua orang dapat buku teks.
Zaman dulu² ko nak kene cop itu sign ini semata² nak apply buku teks pinjaman kan?
~ Tambah semangat Qis nak gi sekolah! Jangan awal² je ye nak! You hutang mama Lamborghini satu neh!! :D ~

Total sumer dalam RM152.00 saje. (Untuk rujukan masa depan)
Tu pun ade 2-3 kerat buku yang out of stock.
Kene la gi beli masa orientasi nanti.
Misi aku sekarang, tulis nama dia yang panjang lebar tu kat semua buku.
(Padan muka hang, letak nama anak panjang lebar sapa suruh?? Cube bayangkan, Nik Qistina Nadhierah Binti Muhammad Nasir kali berape puluh buku. Tak patah jari kooo!)
~ Ter-jakun skejap aku tengok buku rampaian neh. Dah 11 tahun tak tengok buku sekolah. Cam ni la jakun. ~

Lepas dah settle, gi tapau roti canai (dari malam tadi Qis dah request nak roti canai hari ni) and gi kedai beli barang skit.
Kedai nye sebelah² je tapi tak tau la apesal skank asal aku berjalan skit, sakit tang lower abdomen.
Patut ke aku gi check?
Last check up appointment last week missed. Malas.
Hmm :S

So balik umah rest sat.
Tetibe abah kate Mami nak datang.
Mami tu abah aku punya kakak.
Makcik aku dari Kelantan tapi anak² sumer duk kat sini.
Lame gak aku tak jumpe Mami, tak sampai hati rasenye nak memerapkan diri dalam bilik je.
Lepas ni tak tau tahun bile pulak nak jumpe Mami lagi.
Aku nak ke Kelantan tu memang la payah.

Mami datang dengan Ayah Sof (laki dier le, ade ko kesah ye? :P) and anak bongsu dier, Abang Ih and family (aku tak ingat nama betul die OK)
Comelnyeeee anak die! Semangat!
Dapat Qis practice jadi kakak skejap.
Budak kecik ni suke melompat OK.
Qis pegang pun terhuyung hayang.
Aku rasa berat budak ni dah dekat separuh berat Qis.
;P

Untung je dapat amik gambar.
Lasak OK.
Camne la kalau aku dapat baby boy esok...!
:P
~ Uiiee amik ko baby boy, lasak! ~

~ Comey kan kan? ~

~ Lompat lompat lompat! :P ~

P/S: I didn't take a nap today! That's an achievement for someone lazy like me!! :D

4 comments:

Dda Ly said...

huhuhu

no 1 : yeaaa saye kne pki buku recycle tiap2 tahun, pastu bising2 tak puas ati...bile da besau ni baru semak nak nyesal sbb susahkan ibu abah dedolu..:P

no 2 : bayangkan saye kne tulis nama abdul hadi danial abdul aziz dan nur addina dania abdul aziz tahun ni....patahtangan!!

no 3 : name anak mami yg bongsu itu ahmad iznan ye incik! hampeh..hehe tp baby die mmg copy paste die kan? hehe chumel!!

Hanie Ly said...

Maksu!
Uno: eheheh at least kamu study sampai menara gading yeah... doakan moga sempat nak balas jase bu ngan bah itu... ;P bukan macam saye neh... dapat je buku baru tapi haru biru... ;P

Dous: Uhhhh selamat berjaya dgn nama² tu... klu malas, printer kat ofis kan ade... type, copy, paste dan print! ;P

Tres: ahahha yg aku tau Ih jea.. hish ank nye ini chumel bangat! tak mcm abg ih tu ler... hehehe ikut emaknye maybe... kuss semangat(baby itu)! ;P

Uncle Lee said...

Hello Hanie, I was at Darling's place nak check out noticed your nice callsign and busybody over.
Nice blog and you have great looking kids.
Your daughter has her mom's attractive looks too.

Re your dreams, sometimes they try tell us something. Most times our subconscious mind brings out what you might have seen or done earlier.

Have a nice day and keep a song in your heart, Lee.

Hanie Ly said...

Thanks for visiting Uncle Lee! :) I met darling thru blog a couple of years back...

I'm thinking that maybe I subconsciously think about someone I hate that it turned into a nightmare...!

Hope u have a nice day too~!