Dec 12, 2010 - Aku tak ready!

Ticker kat sebelah menunjukkan aku dah masuk minggu ke 34.
6 more weeks to go.
4 if the baby decided to see the world early...
8 if the baby decided to stay in there a bit longer...
Either way, I am not ready.
Patut ke aku sediakan beg untuk ke hospital sekarang? Or could it wait for another 1 or 2 weeks??
Aku pun tak ingat masa Qis dulu aku ade readykan beg ke tak?
Sebab buat masa sekarang focus aku adalah untuk selesaikan kemasukkan Qis ke darjah 1.
Mental note: Esok kene pergi sekolah dia and buy buku tulis.

This is me at 34 weeks.
Baru je aku snap tadi pas mandi.
~ Courtesy of Mr Google ~
Eh, ter-upload gamba Bunga Citra Lestari plak... ;P
Tapikan, nasib baik aku tak gain weight gila² cam dia nih...
Terus jadik chubby habis.
Tapi dia artis kan, mesti ade duit nak gi slimming center pas bersalin bagai.
Aku memang tak kuasa.
Nak makan jamu pun fikir 60 kali.
Cuma aku harap metabolic rate aku masih tinggi macam 6 tahun lepas.
Lepas bersalin kan Qis je terus slim.
Stretch Mark sumer tak ado! The power of berpantang and bengkung!
;P


Ni ha gamba perut aku at 34 weeks.
Agak besar berbanding Qis dulu...
Aku harap berat baby nih esok tak lebih 3kg... koyak! :S
Scary...
Qis dulu pun 2.6kg saje, sangat terseksa aku nak menerannya gara² epidural OD.
Abih kalau ko tak rasa sakit nya camne ko nak teran??
(Tu la monyet, nurse kate jangan tekan lagi, ko pegi tekan... Gatal!)
Myn salu cakap kalau orang tengok aku dari belakang tak nampak cam pregnen.
Sekali aku pusing, kantoi! Ahahaha

Anyway, Daddy dah belikan tilam kekabu untuk baby.

Tok ma dah siap jahit set bantal, sarung bantal and quilt untuk baby!
Semangat MIL aku tu...
Tapi syukur Alhamdulillah save budget kat situ...
Set bantal yang berisi span pun dah RM30 ke RM40 OK!
Belum masuk quilt (tilam nipis) untuk baby lagi!
Tok ma siap jahit set bantal kekabu lagik.
Budget lepas ni aku nak pregnen lagi...
Owh tidakkk... Cukup lah 2 orang, bagi diorang membesar dengan kasih sayang(dll) yang secukupnya dulu...

Tilam kekabu ni pun tokma suruh beli, tahan katenye.
Tapi mak aih... Saiz cinonet pun dah 45 hengget!
Tilam Qis dulu aku beli kat Carrefour jek tahan sampai la ni dia duk pakai.
Walaupun sekarang dah kempes... 6 tahun lepas gebu habes... hahaha
Aku rasa tilam adik ni sampai umur dia 3 tahun je dah tak bleh nak pakai kot?
Tengok la tahap tumbesaran dia esok camne.
~ Tilam Qis yang dah season ~
~ Tilam adik yang cinonet :S ~

Hai adik, walaupun mama kalau boleh nak you keluar sekarang jugak, kalau boleh tunggu lah sampai kakak dah masuk darjah satu ok?
Bukan ape, baju you baru ade berape pasang aje nih.
Kank tak pasal² hari² you kena pakai napkin aje...
Ape pun mama harap you keluar esok biarlah sihat Wala'fiat.
Insyaallah..


Kakak, Mama & daddy can't wait to see you!

Here's photo of the day:

~ Qis kene buli... Tak patut ker aku tayang gambar coli buruk tuh?? Eehhh Nasib baik aku tak letak gamba aku pakai coli ni saje OK! Hahaha ~

5 comments:

Dda Ly said...

alaa bestnye nak dpt baby..hihih
tekejut mak tgk pic of the day cittt...:P

Fitrihadi said...

ish ish ish blog akak kena serang virus E-coli ke? hihihi

anyway jaga makan dan diri.. jangan buat kerja berat2 ye.. :)

Hanie Ly said...

Dda: best ke... kelam kabut guwe nih... ;P hehehe pic of d day spesel sket... ;P

Fitrihadi: heehehhe itu pun boleh... ;P tnx for d advice... baik encik! ;P

IxoR@ said...

woww pewot so sexy!

tak sabar nak gitu gak...

;)

Hanie Ly said...

ahahhaah sexy ke scary... ;P nnt da gini tak saba nak kempes blk tau...!