November 21, 2010 - Sikit dah settle, banyak lagi nak kene fikir!

Patut nye tadi kami ke kenduri kawin anak Mak Su kat Gombak...
Sekali Daddy kata dah lewat, kita gi jalan-jalan je lah!
Oohoooo I laaiiikkee jalan-jalan...
;P

Ingat nak gi WangsaWalk, bleh mam A&W...
Dah sampai Wangsa Maju, Daddy ajak gi Jusco pulak,
Bleh tengok baju sekolah Qis kate die...
Susah tau Daddy nak ajak-ajak ni... Kalau die dah ajak tu ade lah tu... *wink*
Aku pung OK Daddy! I ikut jea mane you nak pegi!
:D

Sampai je Jusco gi melantak dulu kat Food Court.
Tak dapat jugak Claypot Nasik Ayam.
Takde pulak. Menyampah!
:S
Nampaknye meleleh la air liur baby ni esok...
Dah bape bulan nak claypot tak dapat2... huhu

Lepas tu operasi menyerang Jusco!
Naik je atas nampak kasut sekolah...
Comel bangat. Siap ada bunga kat strap nye baru RM20.
Ingat nak beli kasut je la... Mama tengah pokai kan...
Sekali Daddy suruh tengok baju sekolah Qis pulak...
Amik la sepasang baju kurung, sepasang pinafore, tudung and 'baju kecik'...
Macam tu pun seratus lebih... alahai duit...
First time beli baju sekolah... Tak tau la kalau ade tempat lain yang jual lagi murah...
Kat Jusco ni brand Canggih tu Baju harga lain, kain harga lain...
Sepasang baju kurung dah RM35+...
Sepasang Pinafore RM34+
Hmm

Lepas tu Daddy jalan ke Baby's Department pulak...
Kate dia beli la sikit2...
;P
Sikit2 pun seratus lebih jugak...
Memang la zaman sekarang ni 50 hengget pun takde harga...
Ape yang aku beli?
Mebbe ade yg tak perlu kot... macam botol susu tu... Sebab baby baru lahir mana pakai botol kan?
Entah. Dah lama sangat. Aku pun tak ingat ape yang nak kene beli...
So yang aku beli:
- 2 pasang mittens & booties
- Napkin 1 pack ade 10 helai
- Binder baby (barut) sehelai (Sebab adik ipar kate ade banyak... kalau tak sempat nak pi amik kat Klang nun esok baru aku beli lagi)
- Baby wipes
- Maternity Pads
- Set Baby bath (bau baby ni buat aku seram skit...tapi best bau baby...tingat mase Qis kecik2 dulu)
- Botol Susu and brush (tak perlu kot buat masa sekarang kan?)
- Diaper Pants 2 pasang (Seingat aku Qis dulu klu duk umah pakai napkin je... alas dgn mende ni. Kalau aku tak keje bleh la layan basuh napkin hari2...I dont mind ;P)
- Baju baby sepasang (hehe patut baju la berpasang2 kan? tunggu ma gaji ye dik! ;P)

Enough to make me excited to see the baby.
Cant wait! :)

Balik rumah, Qis lagi excited!
Dalam kereta dia kata 'Saya sangat gembira!'
(Bahasa Qistina memang skema2 sikit... tak tau lah dari mana dia dapat? TV kot?)
Aku tanya kenapa? 'Sebab shopping barang saya dan barang adik! Thank you Daddy! Thank you Mommy!'
Ngehehe sok kene belajar rajin2 ye anak... ;P

Balik umah terus nak try.
Siap cakap dengan adik 'Kakak ada beli barang adik!'
Pastu dia tanya aku adik jawab ape?
Ngehehe adik jawab 'Thank you kakak...'
And she smiled all the way... ;P

Pokai pokai pun ade jugak shopping ek...
Syukur Alhamdullillah...
Esok, esok punya ceritalah!
Malas mau fikir... :D

Daddy have 2 happy girls tonight!
Come Darling! I picit you... hihihi



~ Anak saye dah besar! *cry* :D Gamba pakai pinafore tunggu 1st day sekolah sok... bagi suprise! ~

~ Adik! Kakak dah beli barang adik! :D ~

~ Baru beli skit mama dah excited... ;P ~

5 comments:

illafira said...

kat metro plaza kajang ade claypot chicken rice.. meh makan sini

Hanie Ly said...

Safira: Aloohhaaaiii jauhnyeeee.... huhu memang tak sampe la aku...

Dda Ly said...

heheh baby tingin nak claypot lah pulak yeee....maklong, botol susu baby adelah penting tp yg kecik aje laa..sebab nanti baby nak minum air masak, kalau tak bf...:D

Hanie Ly said...

Maksu: ye ke... saye da tak ingat la.. hehehe baby nak claypot da berbulan da... tak sempat2 nak gi bejalan kat tempat yg ade... eh ape lagi brg nak pakai eh?

mama_iris said...

comel la Qis nihh....*sedih gak bila anak dah besar kan..hhhehehe