November 13, 2010 - There's a first time for everything...

Last night we went to see Kay at C****a Inn...
Kesian dia bosan...
Aku pun bosan gak.
Duk umah tengok Daddy, Daddy tengok muka aku.
Kang tak pasal-pasal benda kecik pun boleh jadi hal.
;P
Since Qis pun dah tidur so kitorang pun pergi lah merempit 2 orang...
Sekali sekala merempit kat tengah-tengah malam ni syok gak.
Romantik gitu... (ye la sangat kan)
Gi melantak Mekdi berdua... cam zaman dolu2... cewah. ;P

We lepak, borak, makan sampai la kul 3.30 pagi.
Dalam tu sempat aku angkat sepasang contact lens dari dia.
Cheap! RM50 (Of course aku dapat special prize kan) Can last up to 1 year...
Selalu aku beli RM30 bleh tahan 3 months jea.
So memang berbaloi-baloi...
I think a lot of people are using this brand now - Geo from Korea?
They are super soft! So tak rasa macam pakai lens.
Unlike Freshkon (speaking from experience)
Yang paling penting lens tu tak bergerak-gerak...
Kalau tak confirm bila ambil gambar, mata jadi juling...
;P
I don't dare to use weird colors like green or blue so I took brown.
It makes my big eyes looks bigger! ;P
Natural even without make up!
Dah macam iklan contact lens la pulak kan?
P/s: Rasa macam nak try grey color... ;P



Anyway, dalam borak-borak tu sempat aku tanya Kay pasal baju untuk wedding kawan dia this Sunday.
And mulut ku yang gatal ni has costs me something I have never done before.
Alter baju orang.
Dah la baju mahal OK... memang aku tak berani...! And I have told her this tapi kata dia - camne nak maju kalau tak cuba... boleh?
Adoi jangan nanti rosak ko suruh aku ganti dah la... tak larat makcik!

Yang tang baju dia suruh kecikkan sikit...
Yang tang kain, dia suruh tukar jadi pario.
Adoi. Memang mencabar sebab aku nih jahit baju pun tak reti...
Ni kan pulak nak alter.
Memandangkan dia mintak tolong la sangat-sangat sebab nak pakai esok (Sabtu), terpaksalah aku cuba...

Hasilnya, Alhamdulilah.... Nasib baik tak hancur baju anak orang ni aku keje kan.
Tang baju aku usik skit je la tapi...
Kecikkan tang belakang.
Tak berani nak lebih2 ler...

Tang kain tu siap dengan tali aku jahitkan.
Ha amik hang pario.
;P
Cik Hanie, lepas ni jangan gatal mulut nak tanya-tanya pasal baju orang na...




On another note. Kan aku dah kena start monitor pergerakkan baby...
Tapi baby ni tak aktif sangat la...
nak dapat kan sampai 10 kali sehari pun susah...
Maybe sebab aku tido most of the time so tak perasan...
Is it normal?
Hati ni risau selagi tak rasa dia bergerak tau!
Takpe next check up sok aku nak tanya la nurse tu camne...
Harap-harap takde ape-ape ye anak?


30 weeks! Wow!
10 more to go...

2 comments:

Dda Ly said...

ewah ewah merempit...mcm lupe plak kt org dlm tu ye maklong???hepp!!anyway..syiok, kalau dating berdua mcm zaman dulu kala...saye dah lame sgt tak buat gitu...last, mase seblom ade danish?huhu da 2tahun lebih kot..hihi

Hanie Ly said...

ye... skali skala harus berdeting! ;P nek tok ade kat umah bleh la kami berdeting! hehe amcam maksu? OK tak lens tu? ada mau? power baper?