September 15, 2010 - Raya Oh Raya!

Alhamdulillah selesai jugak Ramadhan...
Alhamdulillah tahun ni tak de miss satu hari pun aku berpuasa!
We did it baby! Kita puasa penuh!
Maka raya pun nak meriah jugak la... :)

Tahun ni ibu tak berapa menunjukkan ciri-ciri macam nak bangun dari tidur dan memasak...
Jadi di petang puasa terakhir tu aku la yang masak...
Bukan ape pun, cuma rendang ayam dan kuah kacang aje...
Tak sempat nak masak yang lain, dah sakit pinggang...
Mana tak, siang-siang dah kemas rumah berdua aje dengan Qistina...
Itu cerita tak berapa best, jadik tak mau la share kat sini...
huhu
Janji semua selesai dengan baik!

Oleh kerana terlalu penat, di pagi raya pertama baru kami ke rumah Tok Ma...
Selalu malam raya dah sampai... tahun ni lewat sikit...
Janji sampai kan?
Semua dah ada, kecuali family kak long.
Dan kerja aku satu hari tu ialah makan.
Hamek ko, tercirit2 aku malam tu...
Nasib baik satu hari je...
Terkejut perut aku ni agaknye...
Lek lok puasa sebulan tetibe makanan masuk tak henti-henti...
;P

Raya kedua duk kat rumah aje, melayan kawan-kawan yang sudi datang...

Raya ketiga beraya dengan adik beradik ibu pulak...

Tak larat nak balik ke Kelantan tahun ni...
Dengan perut yang besar neh (macam la aku yang drive kan?)
Tapi confirm sakit pinggang punye lah kalau balik Kelantan...
Duk dalam kereta tu 7-8 jam...
Hadoi.. tak sanggup...

Raya keempat bawak Qis ke KLCC...
Duduk rumah aje pun banyak dapat duit raya dier..So awal-awal dah cakap nak beli toys...
Teringat zaman aku kecik2 dulu... Berjalan sehari suntuk baru dapat kumpul RM100!
Dier duk umah je pun bleh dapat angpau banyak...
Huhhh jeles...

Tahun ni dia da besar, puasa pun elok... jadi aku bagi la dia beli ape yang dia nak...
2 set Play-Doh dia borong kat Toys R Us...
Untung la Toy R Us tu raya-raya ni...
Huhu

Raya kelima pulak, baru abang datang beraya dengan kakak(angkat) and wife dier...
Pastu aku pulak gi umah kengkawan makan free...
Memang aku suke makan..
:D
Malam nya terus sambung beraya kat bilik 29 - Red Box... Melalak sampai pagi..
Ngehhehehe
Tak sedor diri tu da semput, nak melalak jugak...
Hari ni hamek ko tido sampai kul 5 petang...!
;P
Celik mata je order pizza...
Cian anak ma terabai satu hari ni..
Nasib baik dier pandai layan diri... Nak makan gi dapur cari ape yang ade kan nak?
:)

Layan je la gambo...

~ adoi la muke tak smenggah Qistina ni kalau amik gambo dengan family... geram betul!And iyer... tema tahun ni ialah Purple.. Kaler paling glamer 2010 ~





























Lupe pulak aku nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri...
Andai kata-kata aku kat sini ada menyakitkan hati sesapa harap la di maafkan... :D

No comments: