July 6, 2010 7:24PM - Lazy Pants

Hari ni aku cuba jahit sepasang seluar untuk Qistina.
Aku panggil Lazy Pants.
Senang sangat nak buat! Cuma ukuran kena betul.
Memandangkan aku tak pakai pattern (Tak reti dan tak de printer), aku cuma agak-agak saja ukurannya.
2-3 kali potong jugak lah.
Maybe yang kecil tu boleh aku jahit untuk anak buah aku, Mia.
:)

Aku jumpa di tutorial (not really a tutorial but it gives you the basic idea of what to cut to make a pair of pants & it works!) di sini.
Aku ubah sikit untuk memenuhi citarasa anak dara aku tu...
Aku tak jahit tepi pun!
Saja nak cuba tengok boleh jahit ke tak...
Lain kali aku jahit proper sikit!

Bila dah siap, Qistina terus nak pakai!
Sampai bila-bila katanya.
Dia memang suka pakai seluar 3/4.
Nanti aku nak borong kain! Jahit banyak2 skirt dan seluar! :D

Mungkin lepas ni boleh cuba jahit skirt dan seluar untuk diri sendiri pulak!




Qistina dan Poopy. Puppy kesayangan dier. :)
Amcam? Pass tak maksu??

2 comments:

illafira said...

bgs2.. bestnye pandai menjahit sendiri

Hanie Ly said...

baru nak blajar menjahit safira... :) cube try!