June 13, 2010 - Friends, Families & A Fat Mom

Ooww yes.
I'm only 7 weeks pregnant but I feel so fat already!
Banyak seluar dah ketat!
Benci benci!!
Mane tak? Makan 100 kali sehari!
:S
What if I will never be as skinny again after I give birth?
That's the sacrifice I have to make for being a mom kan?
Not fair.

* * *

Saya dah bosan dengan yellow walls, jadi saya mintak Daddy tolong tukar warna dinding ke purple.
Separuh je dah siap,separuh lagi masih kuning...
Kami nak buat 2 warna, light & dark purple...
Motif tetibe suke warna purple??
Entah...
;P








* * *

Semalam, Sabtu Daddy have to work,
So petang tu saya bawa Qistina pergi makan-makan dan lepak-lepak dengan ex-NCR, Nicole dan Syena di Little Penang, KLCC.
Best dapat catch up dengan kawan2 sekali sekala...
Sadly Evanna couldnt join us...
She's prefers to mend her broken heart at home...
Cheer up girl...
I feel for you...
:(
Anyway, Qis la yang paling seronok, Happy betul dier main dengan Cherryl...
Cherryl pun ikuut je... :)
Comel kan dorg dua ni... rambut da la sepesen...


Tadi ingat nak ajak Daddy pi Tesco je...
Seklali Kak Long pulak ajak gi makan kat rumah dier di Damansara...
Tok Ma ada kat sana, masak nasi kerabu...
2 pinggan OK.. pastu complain gemuk.
Pbth...

Lepas tu terus singgah Jusco Kepong yang dekat dengan Metro Prima tu...
Saya sangat soka hati...! Ngeee :D
Ape lagi sopping ler...
Jusco kan murah baju-baju dier...
Memandangkan saya dah gemuk, saya beli seluar stretchable untuk pregnant woman ni...
Memang comfortable giler!
And jimat... tak yah nak beli brand yang mahal-mahal...
Nak pakai nye time pregnant je kan?
Lagipun seluar kat Jusco memang di designed untuk local women.
Tak payah saya nak potong kaki... Dier memang dah pendek. Ngam!
Maklum la saya ni tak cukup tinggi.



Dan saya beli 3 helai baju!
Yang boleh saya pakai bile perut dah macam belon...
Dan bile dah slim.
2 tu dress daddy yang pilih dan suruh beli...
Bile orang dah bagi green light ape lagi... amik je... ;D
2 in 1. practical!



Qistina pun dapat kasut raya...
Awal-awal dah beli... senang!
:)

Happy nye saye..
Ye lah this is the first time I'm buying maternity clothes tau...
Mase saya mengandungkan Qistina 6 years ago, kami tak mampu sangat nak shopping-shopping bagai...
Sekarang Alhamdulillah! Rezeki keluarga tu ada kan?

Sekarang cuma doakan agar baby dlm perut ni sihat!
:)

Esok kembali ke dunia reality. Kerja. Malas.

3 comments:

illafira said...

mesti baby bsr.. dh nmpk prt tu

Anonymous said...

org kate anak nombor 2 selalunye besar skit...tapi taktau ler... seksa nak keluar sok! ;P

QM said...

Salam Hanie

So I heard about wht happen in NCR. I'm so sorry but am glad u hv a new job and a new addition to the family soon. As they say, when one pintu rezeki closes another pintu rezeki yang much more bigger akan terbuka. And every child ada rezeki masing-masing. So just keep your chin up and always keep a positive mind. Send my regards to Syena, Nicole & Evanna..oh and esp to Evanna (tell her the same - maybe a better guy is on the way for her...) You guys are always in my prayers no matter what. Have faith. Cheers

F.