March 15, 2010

We spent our Saturday at home.
Adik datang melepak dengan anak-anak buah kesayangan saya sebab rumah dia takde electric.
So we just hang out, I cook, and hang out…
Bila hari dah petang, saya bawak budak-budak pergi swim.
Baru la saya rasa macammana ada anak 4 orang.
Hehehe.
But it was fun.
I can definitely get used to that.
So.
Da, rajin-rajin la bawak budak-budak melepak di rumah saya ye…
;P

Saya masih merajuk dengan Daddy sebab dia tak jawab call saya on Friday night.
I got very jealous and assumed that he was out with a girl.
Silly me.
But then, dah lah saya merajuk,
He came back on Saturday night with a new pair of shoes.
For himself!
Lagi lah saya ni fikir yang bukan-bukan.
Kerja tapi sempat bershopping bagai.
Half part of me said, takpe lah, dia kan dah belikan mesin jahit dan handphone baru untuk you, ape salahnya dia beli kasut untuk diri dia sendiri…
Unfortunately another half of me was very jealous!
Drama lah sekejap.
So I told him, next time if you want to buy something for yourself, buy something for me too…
If you buy something for me, baru la I tau u tak jalan dengan girlfriend ke ape.
Ye la, takkan la jalan dengan girlfriend nak belikan barang untuk bini sendiri kan?
I feel silly after reading what I wrote.

Lelaki tak boleh percaya 100%.
Jealous itu bagus!
Kan?
:S

On Sunday, pagi-pagi lagi kami dah bangun.
Nak pergi repair mesen jahit saya yang ‘rosak’ tu kan?

Lepas mandi, tiba-tiba saya rasa macam nak potong r ambut.
Rimas. Dah panjang sangat.
Princess saya pun sebok nak potong rambut.
Da lama dia sebok nak potong rambut.
Sayang lah.
Dari baby dia tak pernah potong rambut.
Lepas potong confirm curl kat bawah tu semua hilang.
But anyway we went to the saloon.
She was smiling the whole time.
Dia suka sangat dengan rambut baru dia.
And I must admit,
She looks neater.
Owh I cut my hair too,
They said, rebonding is sooo out!
So I cut my hair shoulder length, layered.
;P



Before



After

Then off to Serendah.
Singgah kedai Singer tu,
Uncle tu try terus ok.
Rupanya mesin saya tak rosak pun,
Cuma kena adjust tempat laluan benang tu, bagi ketat.
Bodohnya saya…
Mesin jahit pertama kan?
Daddy pulak ejek-ejek saya…
Tak baik tau!
Hmm

Princess saya tak ada ni,
Dia di Serendah di rumah Tok Ma dia.
Cuti sekolah kan, ramai sedara-sedara dia kat sana.
Just now she called, crying.
Main lari-lari then jatuh.
Kesiannya anak saya.
I feel bad that I couldn’t hug her when she cried.
:S
Tapi rasanya, bila dah lama-lama nanti oklah dia.
I hope so.
Tak tau bila Daddy nak pergi ambik dia.

Bored in the office.
5 more weeks to go.

2 comments:

Dda Ly said...

chumelnyeeee die potong rambut..and owh mane gamba maklong ngan rambut baru??

p/s : mmg perlu okehh jelousy all the time..:P

Hanie Ly said...

maklong rambut baru cam rambut lama je.. ;P pendek skit. ;P

jeles tu sayang lah!~ ahahahahha